Autor Wątek: Planowanie żywienia dla królika - siano własnej produkcji  (Przeczytany 6615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zielpy

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Płeć: Kobieta
  • Uszki, uszki, gdzie jesteście?
    • Zieloności blog
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Moje króliki: Ptyś Uborewicz
  • Za TM: Nanek, Banek i Dunka
Planowanie żywienia dla królika - siano własnej produkcji
« dnia: Luty 11, 2015, 12:16:16 pm »
Zaczynam przygotowywać się na nowego uszatego mieszkańca. Mam kompletną szajbę na punkcie ekologicznych rozwiązań, a że przy okazji od dwóch dni jestem inżynierem rolnictwa ( :DD) postanowiłam przygotować się naprawdę fachowo. Chciałabym wysiewać trawę na siano dla królika. Znalazłam odpowiednią mieszankę traw (życica trwała + koniczyna biała rulez!), umiem się tym zająć. Wygospodaruję kawałek ziemi na wsi, żeby gromadzić większe zapasy, ale też mam zamiar uprawiać trochę trawy w domu, w doniczkach, żeby uszak miał dostęp do świeżej trawki każdego dnia (brzmi to jakoś nie tak, jak powinno...^^). Ponadto marzy mi się jakiś ziołowy ogródek jako uzupełnienie diety trawowo-koniczynowej. Celem jest osiągnięcie możliwie dużej samowystarczalności w kwestii żywienia królika.

Żeby to zaplanować i umieć ocenić, czy będę musiała dokupować karmę i ile, muszę znać mniej-więcej roczne zapotrzebowanie królika na siano. Możecie mi pomóc? Potraficie określić w jakiejś rozsądnej mierze - w kilogramach, litrach, workach z sianem danej firmy, ile królik rocznie (czy miesięcznie, oszacuję sobie na tej podstawie), potrafi zjeść sianka? Mam tu na myśli oczywiście sytuację, w której siano stanowi podstawę diety, jak królicza mądrość nakazuje.