Hej, po kilku miesiącach czekania przyszła odpowiedź na skargę na reklamę Cappy. Poniżej
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że skargi konsumenckie na reklamę spółki Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa, zostały przekazanae do rozpatrzenia przez Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy (decyzja z dnia 25 lipca 2013 r.). W czasie posiedzenia skargę będzie przedstawiał arbiter-referent. Na podstawie złożonej skargi, arbiter-referent wniesie o uznanie reklamy za sprzeczną z następującym artykułem Kodeksu Etyki Reklamy:
Art. 2
1. Działania objęte postanowieniami Kodeksu będą wykonywane z należytą starannością, zgodnie z dobrymi obyczajami, prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
Art. 21
Reklamy nie mogą propagować postaw kwestionujących prawa zwierząt. Reklamy wykorzystujące wizerunek zwierząt powinna cechować powściągliwość, tak aby zwierzęta nie były przedstawiane w sposób sugerujący możliwość ich niehumanitarnego traktowania.
Z poważaniem,
Marcin Malinowski
Menadżer ds. Projektów
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
ul. Koszykowa 10 lok. 11
00-564 Warszawa
m.malinowski@radareklamy.pl www.radareklamy.pl