Autor Wątek: [okolice Koszalina] Już działa dom stały i tymczasowy dla niechcianych królików  (Przeczytany 164765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cheri

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Kobieta
  • ;)
Witam,
jestem nowa na forum, choć już jakiś czas temu zarejestrowałam się w stowarzyszeniu z chęcią pomocy futrzakom ale nikt się do mnie nie odezwał, więc postanowiłam tutaj napisać.
Planuję otworzyć w 2012 roku przytulisko dla królików niechcianych i porzuconych. Mieszkam na wsi pod koszalinem (zachodniopomorskie), z wykształcenia jestem biologiem i zawsze chciałam mieć stado kicaków, miałam zamiar nabyć kilkanaście sztuk, ale pomyślałam sobie że może lepiej pomóc takim królikom których nikt nie chce. W pobliskim mieście w sklepie zoologicznym są już dwa króliki kilku letnie do oddania za darmo ale nikt nie chce się nimi zaopiekować więc siedzą w małych klatkach. I postanowiłam że właśnie takim maluchom dam spokojną przystań na stare lata. Obecnie mam jednego królika kupionego w zoologu 6 lat temu :) świetnie dogaduje się z kotami :)
Ale do rzeczy... przytulisko będzie funkcjonowało w ten sposób że samce i samice będą w tworzyć grupę tak jak jest w naturze. Samce będą kastrowane, samice nie z uwagi na koszty. Od maja tak do października (w zależności od pogody) króliki będą na wybiegu z wejściem do niewielkiego pomieszczenia murowanego ok 2,5m2. Na zimę będą w pomieszczeniu w oddzielnym o temperaturze 12 st celcjusza. Mam kawałek ziemi więc będą miały stały dostęp do siana, zielonki, warzyw i ziół suszonych i paszy.