Autor Wątek: Bulgotanie, burczenie w brzuchu  (Przeczytany 134852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:22:20 pm »
Teraz właśnie zjadł mi kawałek liścia z kwiatka bo mu zabrałam jedzenie bo uznalam ze faktycznie za duzo go karmie wiec dorwal sie do kwiatka, tak to z nim jest wszystko je co napotka na drodze, tyle mi rzeczy poprzegryzał, a teraz jeszcze dorwał się za anturium... a Kuba wygląda tak: http://www.speedyshare.com/files/30209817/download/205506%20193441754033561%20100001032125926%20520343%203340993%20n.jpg
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:23:52 pm »
Ile waży uszak?

Pilnuj kwiata- bo jak nie wiesz to jest on śmiertelnie niebezpieczny dla królika.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:27:03 pm »
nie wiem... nigdy go nie ważyłam, ale taki byl jak go wziełam: http://driada.dalril.fm.interii.pl/6.jpg w zasadzie duzy jest bo ma bardzo puchowate futerko, a co do wagi to nie wiem musialabym go gdzies zwazyc...
tak słyszałam, z eniektore kwiaty są trujace pogonilam go ale zdazyl kawalek liscia zjesc... mam nadzieje ze mu nic nie bedzie
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:28:30 pm »
JAk dla mnie to uszak waży ze 3 kg albo troszkę więcej.... To za dużo. Mój w wieku 1,5 roku waży 2,65- 2,70.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:30:44 pm »
to musze go mniej karmic i zamiast tych suchych karm lepiej warzywa i zioła?
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:33:58 pm »
Powiem tak. Najlepsze i najzdrowsza jest dieta bezgranulatowa (zero mieszanek, granulatów, dropsów, wapienek i innych świństw) a same warzywa i zioła. Ewentualnie jeśli nie jest to Ci na rękę to możesz granulat np Versele Lagi Cuni Complete, Cuni pro, Grainless Complete (jeden z tych) dawać 2x dziennie (rano i wieczór) po jednej łyżce stołowej. A po południu sowita porcja warzyw. No ale jak Twój uszak musi schudnąc to lepiej te warzywa same bez granulatu.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:37:55 pm »
po 1 łyżce????????????????? matko ja mu do tej pory z torebki sypałam ile miska mieściła... moja wina wiem... ja nie wiem co on na ten temat myśli, ale wiem, że nie prześpię nocy, bo będzie się buntował i domagał jedzenia
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:40:42 pm »
Madzia pozazdrościłam Ci i tez zrobiłam suwak... :)
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Karusia

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:45:52 pm »
Tak też myślę, że waży za dużo. Widać jaki szeroki jak leży, podobnie miała moja Trunia, a otyła była... Driada zwierzaki czasem nie myślą ile jedzą, są takie króliki które mają nieskończony apetyt, jak moja Trunia. Na szczęscie Szaruś zna umiar, a wrecz jest niejadkiem, bo wielu rzeczy nie rusza.... I tak źle i tak niedobrze... Pierwsze co zrób to ogranicz suche jedzenie do 2 łyżek. Głodny na pewno nie bedzie, bo to pokryje jego zapotrzebowanie, a nawet przerkoczy bo dajesz kaloryczną mieszankę. On musi się napchać ale sianem. Je chociaż go chętnie?
Trunia ['] na zawsze w moim :heart

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:46:05 pm »
super są te przepisy na te sałatki dla królika, dziekuje Wam za pomoc na pewno zmienie diete bo nie chce aby cos mu sie stalo, widze ze dzisiaj jest lepiej z biegunką, ale jesli nie przejdzie to zrobie te badania kału, zawsze warto miec pewosc. Dzieki za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :bunny: :bunny: :bunny:


Tak siano je bardzo chetnie warzywa tez i wlasnie zastanawiam sie czy dac mu jakies warzywo na noc czy nie skoro kupa sie poprawiła? narazie biega po domu ale juz zagladal do klatki czy cos lezy
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 07, 2011, 10:32:02 am »
Pamietaj zeby te mieszanki itd ograniczac powolu, z dzia na dzien dawac coraz mniej. Nie rob tak ze od razu dajesz mu lyzke granulatu bo moga wystapic problemy. Musisz robic to powoli i stopniowo. Obserwuj te cekotrofy. Ja bym narazie nie dawala warzyw poki sie bobki nie ustabilizuja. Teraz najwazniejsze siano- duze jego ilosci. Jak bedzie mial siano to glodny nie bedzie.  Potem mieszanki wycofuj i dodaj warzywka jakies. Obserwuj oczywiscie reakce uszaka na dane warzywo, czy nie dostaje biegunki.
kup jakies dobre suszki lub ususz cos sama. Mozesz tez z czasem (jak z kupkami bedzie wszystko ok) wprowadzic swieza zielenine tjj. trawe, mlecze itd.

Offline SiM:)

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1839
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 07, 2011, 13:31:47 pm »
a skąd brać te zioła to się kupuje gdzieś? kupiłam mu kiedyś babkę ale było źle po babce a pisało że dla królika...
Driada ja kupuje wszystkie ziola w zwyklym warzywniaku. zazwyczaj maja miete lub bazylie(koszt od 5-10zł). ja kupuje raz na tydzien wielka doniczke swiezych ziol.

naprawde dostosuj sie do polecen Madzi i zacznij powoli wycofywac granulat i ta dziwna mieszanke dla krolikow bo to samo "E".jak Kubus bedzie na samym sianku to wierz mi ze napewno zoladek jego zacznie wracac powoli do zdrowia ale jakis czas musi minac. w zoologach maja siano z ziolami tez mozesz kupic, lepiej pachnie i kroliki bardziej je lubia. i pamietaj zadnej kapusty..!!
Driada bedzie dobrze, szkoda tylko ze weterynarz sie nie pytal o diete kroliczka w pierwszej kolejnosci zamiast faszerowac go lekami.i pisz czy juz lepiej z malenstwem

Offline Kuniaki

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 579
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 07, 2011, 13:44:54 pm »
a skąd brać te zioła to się kupuje gdzieś? kupiłam mu kiedyś babkę ale było źle po babce a pisało że dla królika...
Driada ja kupuje wszystkie ziola w zwyklym warzywniaku. zazwyczaj maja miete lub bazylie(koszt od 5-10zł). ja kupuje raz na tydzien wielka doniczke swiezych ziol.

naprawde dostosuj sie do polecen Madzi i zacznij powoli wycofywac granulat i ta dziwna mieszanke dla krolikow bo to samo "E".

Specjalistą nie jestem, ale myślę to samo co dziewczyny. I ogarnia mnie wręcz wściekłość, bo widzę kolejnego weterynarza, który niby zna się na rzeczy, ale nie pyta o podstawowe sprawy.
Co do ziół, bez problemu możesz je wyhodować w domu. Ja tak robię i wszystko pięknie rośnie - a uwierz, jestem totalnym beztalenciem jeżeli chodzi o uprawę roślin. Kupujesz dobrej jakości nasiona w sklepach ogrodniczych, wsadzasz do ziemi w doniczce, na słoneczny parapet, pilnujesz aby nie miały sucho i na bieżąco masz świeże i nie pryskane chemią zioła. :) Suszki to najlepiej z zoologa (Zuzala, Herbal Pets) lub jeżeli czujesz się na siłach, możesz zbierać i suszyć sama (ale z tym jest więcej zabawy). Warzywa też najlepiej kupować z pewnego źródła, aby mały nie wcinał niepotrzebnej chemii. Tylko tak jak napisały dziewczyny, wprowadzaj to do diety stopniowo i ostrożnie! Trzymajcie się! :*

Offline zgaga14

  • Członek SPK
  • ****
  • GRUPA ADOPCYJNA SPK
  • **
  • Wiadomości: 2977
  • Płeć: Kobieta
  • GRUPA ADOPCYJNA SPK
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 07, 2011, 13:56:49 pm »
Ja uważam, że króliki powinny dostawać granulat. Moja Kica dostaje dwa razy dziennie po 1 łyżce.
Uważam, że z mieszanek należy bezwzględnie zrezygnować.  Probiotyk koniecznie.
Suszki -suszone zioła- możesz kupić w sklepie internetowym (ja polecam swiat4lap).
Badanie bobków musisz zrobić.



Zdumiewają mnie ludzie.
"Pomogłam -działaczowi SPK z innego miasta- ponieważ zgłosiłam mu umierającego królika! Sam musiał tam pojechać, odebrać królika, zajmować się zdychającym/ciężko chorym zwierzęciem, ale co tam! Jak ten działacz SPK śmie nie doceniać mojej ciężkiej roboty???????!".I tracę wiarę w ludzkość, serio.

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 07, 2011, 13:58:47 pm »
Ja tam uważam że króliki nie powinny jeść granulatu, ale wiadomo, nie każdy może sobie na to pozwolić.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 07, 2011, 19:13:40 pm »
Kuba dzisiaj lepiej sie czuje sprzatnelam mu, dałam dużo sianka, wyrzucilam resztki tych cud mieszanek, dałam mu kawałek pietruchy bo to jego ulubione jedzenie, zjadł i widziałam normalnego bobka :D Pupka dzisiaj prawie czysta. Troszkę trzeba podmyć dla komfortu, ale nie jest juz taki placek jak przedwczoraj. Można mu pupe umyc delikatnym szamponem czy cos? bo ma białą pupke a po tych plackach futerko ma w jednym miejscu lekko zolte, myje go tylko wodą, wiec moze to za malo?
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline SiM:)

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1839
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 07, 2011, 19:23:25 pm »
Driada, tylko woda. on jak sie poczuje lepiej to napewno sie sam domyje, ewentualnie przeczesz szczotka...bron boze szamponu zadnego....i te cud mieszanki zacznij wycofywac powolutku. zobaczysz bedzie dobrze ale poczytaj na temat dokladnego zywienia oraz jak powoli zmieniac diete uszakowi. Pozdrawiam

Offline kata_strofa

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2819
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 07, 2011, 21:00:05 pm »
Nie zawsze da się króla domyć samą wodą, niestety.... Ja myłam swoją króliczkę delikatnie lekkim roztworem z naturalnego mydła oliwkowego. Cieszę się, ze z kicajem trochę lepiej. Dieta siankowa na pewno mu wyjdzie na zdrowie :)


Dignity. Dignity is an important quality everyone should have.

Offline Madzia7

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4020
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 07, 2011, 21:50:45 pm »
delikatnym mydełkiem dla dzieci bądź szarym też chyba możesz go podmyć. najlepiej szarym. jak ma kołtuny to nozyczki w ruch.
Driada, mówiłam o tym by POWOLI zmieniać dietę, a nie od razu wyrzucać mieszankę i przechodzić na inną dietkę niestopniowo.

Offline Driada

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Kobieta
Odp: Ciągły problem z brzuchem!!!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 08, 2011, 19:53:04 pm »
Ok sprobuje go tak umyc jak mowicie. Madzia: wyrzuciłam taką mieszankę, którą kupiłam w zoologicznym bo myślałam, ze musze zmienic ale przeczytałam, że jest beznadziejna więc wyrzuciłam, a granulat ten co do tej pory jadł i tą mieszankę complete zostawiłam narazie bo wiem, że muszę stopniowo a nie gwałtownie zmieniać dietę. Także to moja wina, że nie dopisałam co wyrzuciłam.
A dzisiaj i wczoraj dałam mu dużo siana i jedzenie jak na co dzień, troszkę mniej aby nie przekarmiać tak jak mówiliście. Wczoraj bobki były w miare ok, a dziś znowu jest placek :/  Ale Kuba normalnie się zachowuje nie jest osowiały ani nic. Myślę, żeby jutro mu nic nie dawać do jedzenia tylko dużo siana i woda, co Wy na to? Może po prostu w ogóle nie dawać mu suchego? To moja wina za dużo mu dawałam jeść on jadł bez opamiętania a ja się cieszyłam, że ma apetyt, a teraz taki problem.
*Człowiek, który potrafi rozmawiać z drzewami nie potrzebuje psychiatry. Niestety większość ludzi sądzi inaczej... *

Suwaczek z babyboom.pl" border="0