Autor Wątek: Warzywa , owoce, ziola, itp..  (Przeczytany 294877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fallen

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1158
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 29, 2009, 17:54:12 pm »
Cytat: "rokiowca"
oczywiscie nie ten co sie nim rzuca i robi BUM

Rozwaliło mnie  :co_jest
Wyjełaś mi to z ust , sama nie dawno kupiłam granata i nie wiedziałam czy moge jej to dać ;d.

aniia301

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #121 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:05:37 pm »
Witam wszystkich


Wiem że granat nie nadaje się dla królików tak samo jest z na przykład z awokado

Offline sylwiaG

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2440
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #122 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:11:05 pm »
jeśli dobrze pamiętam to awokado lepiej nie podawać, ale na 100% nie jestem przekonana,dopóki się nie wie-lepiej nie dawać, na króliczych stronach są wypisane warzywa owoce itp, można poszukać.
SylwiaG

Daguchna

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #123 dnia: Wrzesień 30, 2009, 00:29:30 am »
... Moja mama bez jakiejkolwiek konsultacji ze mną dała małej liść kalarepy :| Czy czasem nie zaszkodzi?

nuka

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #124 dnia: Wrzesień 30, 2009, 06:00:00 am »
Liście kalarepy są ok, moje uszy zajadają się mini, podobnie jak brokułowymi i od kalafiora :)

Nuna

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #125 dnia: Wrzesień 30, 2009, 08:34:09 am »
Owocow granatu i avokado nie podajemy.

Belle

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #126 dnia: Wrzesień 30, 2009, 13:14:37 pm »
A ja mam pytanko: czytalam w ktoryms temacie ze suszycie teraz zieleninke na zime dla krolasów. i stad moje pytanko: co mozna suszyc??  :> przychodzi mi do glowy: natka pietruszki, marchewki, mleczyki, mietka, liście selera, brokul, kalarepy. napiszcie mniej doswiadczonej kolezance czy czegos nie poplatalam ;-) aha, jeszcze jedno: powolutko wprowadzam Czesiowi (3,5 m-ca) rozne warzywka (srednio 1 na tydzien) jestesmy juz po natce (uwielbia), koperku (uwielbia) salacie (kocha :D). chcialabym teraz wprowadzic korzen pietruszki i marchewki, a potem brokuly (rozumiem, ze podajemy cale takie zielone kwiatuszki tak samo jak z kalafiorem), selerek, kalarepa, moze buraki. poprawcie mnie prosze jesli z czyms nie mam racji. aktualnie uporalismy sie juz z tematem "nauka czystosci" i siedzimy w zywieniu  :DD jestem po lekturze uszatej, kaziora, itd. ale czytam tez co wy piszecie. dzieki za pomoc !! :przytul  :bukiet

Offline rokiowca

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Kobieta
    • Mój blog
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #127 dnia: Wrzesień 30, 2009, 17:09:48 pm »
kalarepy (uberiba po mojemu) sa pyszne mi smakuje u Afrusi dalam wczoraj jedno ziarenko granau i afrus zjadla znaczy ugryzla mnie w palec chyba dlatego ze czula zapach granatu potem juz 2 ziarenka nie chciala jesc ale nie zrobgila zadnych dziwnych bobkow zauwazylam ze ona wie co moze jesc a czego nie
Afrusia
  • 26.07.2013r. Przeżyła 6 lat. Ze mną tylko 4.Tęsknie kochanie.
kliknij


Anucha

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #128 dnia: Wrzesień 30, 2009, 17:31:15 pm »
Jak podawać owoce dzikiej róży ? wydłubać pesteczki ?

Offline jpuasz

  • Członek SPK
  • ****
  • Członek SPK
  • ****
  • Wiadomości: 2034
  • Płeć: Kobieta
  • GRUPA ADOPCYJNA SPK
  • Lokalizacja: Łódź
  • Moje króliki: Pusiek i Kulka
  • Za TM: Liska
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #129 dnia: Wrzesień 30, 2009, 22:28:04 pm »
Belle sałaty nie podajemy. Chyba że jest to sałata rzymska. Tak samo kapusty nie podajemy, tylko kapustę pekińską.



Liska była z nami 4 lata, 6 miesięcy, 3 tygodnie i 5 dni (od 01.09.2009 do 27.03.2014)

Belle

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #130 dnia: Październik 01, 2009, 08:58:51 am »
O kurcze :( a on tak uwielbia. ale oczywiscie juz sie stosuje i nie podaje! !! a co myslicie o tych suszkach?? i czy z reszta warzyw mam racje? (kalafior, kalarepa itd)

Offline sylwiaG

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2440
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #131 dnia: Październik 01, 2009, 10:24:28 am »
Moja wet mówiła,ze kalafior wzdyma.  Skoro tak uwielbia sałatę, to kup rzymską.
SylwiaG

olenka8

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #132 dnia: Październik 02, 2009, 13:37:57 pm »
Ciekawy temat :)  Tylko co do niektórych już wcześniej powiedzianych mam zastrzeżenia (akacja, gruszka, śliwka, banan)

Offline sylwiaG

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2440
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #133 dnia: Październik 02, 2009, 14:39:06 pm »
olenka8,  można wiedzieć jakie konkretnie ??  Chodzi mi o banana.
SylwiaG

Belle

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #134 dnia: Październik 19, 2009, 20:28:59 pm »
a ja korzystam z tego tematu bo chyba moj post sie nadaje :) chcialam zapytac jak czesto i w jakich ilosciach podajecie uszolom suszki? mam tutaj na mysli zarowno suszone ziola jak i np suszona natke, marchewke, seler, korzen pietruchy.

Offline sylwiaG

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2440
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #135 dnia: Październik 19, 2009, 20:53:44 pm »
Belle,  Suszoną 'zielonkę tj  liście malin , babkę,jerzyne zioła możesz podawać dużo, bo działają na korzyść Ja daję 2razy dziennie suszki, głównie malin , bo pomagają przy wzdęciach, ale zawsze dawałam różne naraz . Mozesz zrobić mieszankę, lub podać np rano 2 garście mlecza wieczorem 2 garście malin lub czego tam chcesz. Z korzeniami ostrożniej-nie tak często -Marchew ma za dużo cukru, pietruszka ma duzo wapnia więc tez nie często.
SylwiaG

Belle

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #136 dnia: Październik 24, 2009, 17:04:10 pm »
Dziekuje za odpowiedz :) a czy moglybyscie mi pomoc spr czy tygodniowy jadlospis mojego Czesława spelnia normy? mamy aktualnie taka liste powieszona na lodowce, zeby wiedziec co w jakich ilosciach i kiedy podawac. chcialabym to jednak z wami skonsultowac: boje sie ze maluch dostaje za malo zieleniny. od razu dodam, ze krolas ma ok 4 m-ce, dostaje 3 "posilki" dziennie: rano suszki (garść mieszanki: liscie malin, podbial, babka, mniszek, cykoria, krwawnik, kora wierzby, pokrzywa, brzoza,rumianek i mieta) + granulat+cos zielonego lub korzennego (natka pietruszki 3 razy w tyg, korzen pietruszki 4 razy/tydz, korzeń marchewki 3/tydz, rucola 4/tydz, seler nać 3/tydz, salata rzymska 3 / tydz, bazylia 3 / tydz, seler korzeń 4/tydz, 2 razy w tygodniu kawaleczek jabłuszka), wczesnym popołudniem suszki, wieczorem suszki i znowu cos zielonego zgodnie z planem i granulat. woda i sianko caly czas dostepne. Chcemy dodac stopniowo jeszcze cykorie, brokuł, kalarepe i kapuste pekińska. Forum czytam odkad zaplanowalismy kupno naszego Czesia, wiem ze nie wolno przesadzac z pietruszka, owocami, zadnych przysmakow typu kolby, wapienka itd, ale nadal nie wiem czy krolas jest dobrze zywiony, w sensie ilosci na tydzien. pomozcie mi prosze, bardziej doswiadczone forumowiczki. dziekujemy w imieniu swoim i Cz.

Offline Jadwinia

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Kobieta
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #137 dnia: Październik 24, 2009, 17:17:28 pm »
na dobę : minimum 2-3 filiżanki zieleniny i warzyw. Ja latem dawałam dużo więcej, ale niektóre króliki ze względu na kłopoty trawienne muszą mieć ograniczoną ilość świeżego.
Jeśli zielenina jest dobrze tolerowana, to im więcej tym lepiej :lol
"Przestań się oszukiwać, Ty też jesteś królikiem (...) Wszyscy tu jesteśmy królikami, w różnym wieku, w różnym stopniu, i kicamy sobie po świecie (...)"Lot nad kukułczym gniazdem, Ken Kesey

Belle

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 24, 2009, 17:20:07 pm »
aha, a czy pojedyczne warzywa i ich ilość na tydzien jest dobra? i czy mimo wszystko nie ma za malo zieleniny?

crocketto

  • Gość
Odp: Warzywa , owoce, ziola, itp..
« Odpowiedź #139 dnia: Październik 25, 2009, 22:08:26 pm »
Witam Was bardzo serdecznie:) jestem nowa i nawet sie nie orientuje czy w dobre miejsce(temat) weszlam aby zadac Was te pytanie :DD  Widze ze piszecie tutaj o warzywach i owocach dla naszych pupilkow i macie duza wiedze na ten temat. ja jestem nowa posiadaczka kroliczka. mam go 5 tyg o ona sama ma 9 tyg. Bardzo was prosze o pomoc. Kiedy ja moge dac mojej Pini pierwsze warzywko lub jakis owoc?? i co to najlepiej mogloby byc?? Poczatkowo jadla sam granulat. zajadala sie strasznie. lecz gdy tylko dalam jej granulat z mieszanka to w ogole przestala jesc ten granulat tylko wszystko inne a go zostawia w miseczce. czy to zle?? co zrobic zeby znow zaczela go jesc?? dziekuje wam serdecznie i prosze o rade ekspertow od slicznych i slodziutkich kroliczkow. pozdrawiam:)