Autor Wątek: Czym najlepiej czesać?  (Przeczytany 4006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gosiek

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« dnia: Styczeń 31, 2006, 10:04:52 am »
Kumpela prosiła mnie,żebym zapytała co jest najepsze do czesania króliczka długowłosego (a mi tez się to kiedyś przyda, jak królica ze schroniska  - jeszcze się nie zdecydowałam jakie imię wybrać - się oswoi)?Szczotką z włosia,grzebieniem (o szeroko rozstawionych czy gęstych ząbkach),...?

ulpu

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2006, 19:07:21 pm »
Mam królika angorkę i chyba mogę coś doradzić :) Ja stosuję grzebyk taki zwykły, dla ludzi, z jednej strony ma rzadsze, a z drugiej gęstrze ząbki. Bardzo pomaga przy czesaniu. Najbardziej sobie cenię szczotkę z masą drucianych i lekko zakrzywionych ząbków - taką dla kotów perkich, do kupienia w każdym skelpie zoo. Moja wygląda tak:

Trochę puszy futro, ale dzięki niej można je utrzymać w dbrym stanie i wyczesać mniejsze kołtuny oraz te martwe włosy, trzeba jednak uważać, aby nie podrapać nią zwierzątka - ząbki są dosyć ostre.

karo

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2006, 20:28:57 pm »
dla dlugowlosego najlepszy jest metelowy grzebien, a dla krotkowlosego rekawica lub szczotka z wlosia... pozdrooofka!!!! mam nadzieje ze kroliczek bedzie lubil czesanie, bo roznie to bywa...

Katasza

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2006, 09:10:12 am »
no moje sa krotkowlose i maja szczotke z wlosia. i co z tego? ano nic, bo ani Popielniczka, ani Rudy czesania nie lubia i jest to dla nich kara :/

tepe.

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2006, 13:45:35 pm »
może szczotka jest zbyt twarda, postaraj się o coś może b. miękkiego
Króliki lubią na ogół szczotkowanie - tak długo jak szczotka nie kłuje i nie drapie:)

Katasza

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2006, 13:54:43 pm »
szczotka nie jest twarda, wybieralam specjalna, miekka, a one i tak maja to w powazaniu, bo najlepiej szczotke ugrysc...

Gosiek

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2006, 10:52:31 am »
Dzięki Wam bardzo za rady.Kupiłam już miękką szczotkę z włosia na krótszą sieść (Klopsik ją uwilbia  ;-) ) i taką mtalową (jak na zdjęciu Ulpu) - rzeczywiście jest świetna.Tylko jeszcze w grzebyk się zaopatrzę, bo bujnej grzywy Luny miękką szczotką nie wyczeszę, a jak ten "druciak" choćby delikatnie zachaczy o jakiś włosek, to strzela mi fochem  :diabel: Jak ma już serdecznie dość to po prostu atakuje szczotkę (chociaż na razie czeszę ją tylko przez chwilke dziennie,żeby się przyzwyczaiła - i tak jest lepiej, bo za pierwszym razem się po prostu bała).Poza tym grzebyczkiem dostanę się głębiej i w większą ilość miejsc...
A właśnie - jak ja właściwie mam ją wyczesać pod szyją, na klacie  ;-) i na brzuszku(a tam ma naprawdę sporo sierści)?!Jak namawiacie do tego króliki?Ulpu? Bo jakoś nie wyobrażam sobie,żeby ona radośnie rozwaliła się na plecy i dała brzuszek do czesania  ;-) ...a szkoda  :D

karo

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2006, 18:30:07 pm »
kroliczki bardzo nie lubia kiedy dotyka sie je pod brzuszkiem lub na klatce piersiowej, a takze pod brodka ( tam znajduja sie gruczoly zapachowe, dlatego czasem pocieraja one podbrodkiem o nowe przedmioty znaczac, ze to do nich naleza :D ) tym bardziej nie daja sie dotknac obcym cialem takim jak szczotka lub grzebien... ja mojego krotkowlosego nerwuska musze tam czesac tylko w potrzebach naglych, a robie to trzymajac go za skorke na karku i kladac pupcia na kolankach w pozycji pollezacej... nie lubi tego ale kiedy juz sie udobrucha siedzi spokojnie... choc nieraz mial takie chwile ze wierzgal skokami i czesanie musialam odlozyc na potem... :( ogolnie to niesamowicie charakterny krolik i jak cos mu sie nie podoba to nie da sobie w kasze dmuchac...

paula

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2006, 10:48:28 am »
http://www.allegro.pl/item89236907_grzebien_dla_gryzoni_.html
wejdż na tą strone co napisałam  a znajdziesz tam garzebień spycjalny a gryzoni.

ulpu

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2006, 17:30:08 pm »
To nie jest specjalny grzebień dla gryzoni. Takie same są dla kotów i psów posiadających dłuższą sierść :)

paula

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2006, 16:47:45 pm »
No ale może być dla królików wogule w zologicznym pytałam się czy może być dla kota to powiedzieli że tak ale to jest specjalna dla gryzoni.

Katasza

  • Gość
Czym najlepiej czesać?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2006, 18:27:50 pm »
nie wiem jak w polsce, ale w anglii te specjalne dla gryzoni roznia sie jedynie naklejka, niczym wiecej. dla kroliczka krotkowlosego w zupelnosci wystarczy szczotka z miare miekkim wlosiem. mam taka i sprawdza sie idealnie, o ile juz dopadne krole do czesania, bo one tego nie lubia. dlugowlosych kroliczkow nie mialam, ale ulpu sie ladnie wypowiedziala co do pielegnacji.